About Us
Our Board of Directors are experienced leaders who are investing in the future of young people.
Adriana Embiricos
Board Member
Board Member
A resident of Montreal, Adriana is a seasoned professional in the acquisitions and investment space, with a wealth of experience across Western Europe, Canada, and the United States. Throughout her career, she has held key roles at Joddes Limited, Tristan Capital Partners and Aerium Finance Ltd, and has overseen diverse portfolios of investments across asset classes, including real estate, renewable energy, and infrastructure.
An advocate for health and education, Adriana was also a member of the Montreal Heart Institute Foundation’s Board and part of its Emerging Leaders Committee, which aims to mobilize the next generation of philanthropists. She also is currently serving her third term on the University of Concordia’s Board of Governors, where she sits on the finance and real estate committees.
Résidente de Montréal, Mme Embiricos est une professionnelle chevronnée dans le domaine des acquisitions et des investissements, et possède une vaste expérience en Europe occidentale, au Canada et aux États-Unis. Tout au long de sa carrière, elle a occupé des postes clés chez Joddes Limited, Tristan Capital Partners et Aerium Finance Ltd, et a supervisé divers portefeuilles d’investissements dans différentes catégories d’actifs, notamment l’immobilier, les énergies renouvelables et les infrastructures.
Défenseure de la santé et de l’éducation, Mme Embiricos a également été membre du conseil d’administration de la Fondation de l’Institut de cardiologie de Montréal et a fait partie de son comité des leaders émergents, qui vise à mobiliser la prochaine génération de philanthropes. Elle effectue actuellement son troisième mandat au sein du conseil des gouverneurs de l’Université Concordia, où elle siège aux comités des finances et de l’immobilier.
Ameerally Kassim-Lakha
Board Member
Board Member
Ameerally Kassim-Lakha was previously Chairman of the Multi-Generational Housing Board for Canada, focused on establishing independent, assisted living, long-term care, and affordable housing facilities for Canadian seniors and families.
He also served as Vice-Chair of Aga Khan Foundation Canada’s National Committee and Chair of its Audit Sub-Committee – partnering with organizations in Africa and Asia to build strong, healthy and inclusive communities in the region.
Kassim-Lakha was also Director of the Global Center for Pluralism’s Head Office rehabilitation in Ottawa, Chairman of the Aga Khan Education Board for Canada, and Chairman of the Ismaili Community’s Religious Education Board for Ontario.
Ameerally Kassim-Lakha était auparavant président du Multi-Generational Housing Board for Canada, dont l’objectif était de créer des logements indépendants, des résidences-services, des établissements de soins de longue durée et des habitations abordables pour les personnes âgées et les familles canadiennes.
Il a également été vice-président du comité national de la Fondation Aga Khan Canada et président de son sous-comité d’audit, en partenariat avec des organisations en Afrique et en Asie pour construire des collectivités fortes, saines et inclusives dans la région.
Chethan Lakshman
Board Member
Board Member
Chethan Lakshman is Principal at Rishi Nolan Strategies, a boutique consultancy specializing in providing strategic advice to C-suite executives, boards of directors, not-for-profit organizations, and governments (rishinolan.com).
Initially a business journalist with CBC, The Globe and Mail, and The Financial Post, Chethan is a senior communications and reputation management specialist who has worked for more than 30 years with leaders in highly regulated industries, VC-backed companies, and private firms, advising C-suite executives, and leading financial, change management, and M&A communications in several large organizations, including RBC, Manulife Financial, and Shaw Communications.
Chethan has served and continues to serve on several boards and advisory committees in the media, arts, and not for profit sectors. In addition to serving as a member of the board of directors of Shaw Rocket Fund, Chethan serves on a variety of not-for-profit boards and civic committees, including The King’s Trust Canada, the Canadian Journalism Foundation, Vancouver-based Arts Umbrella, Toronto-based The Company Theatre (Board Chair), and Tourism Calgary Sports and Major Events Committee. Chethan recently stepped down from the board of The Walrus Foundation after 11 years and is also former Chair of Calgary-based Hull Services and the Toronto Business Development Centre.
M. Lakshman est directeur de Rishi Nolan Strategies, un cabinet-conseil spécialisé en conseil stratégique auprès des cadres supérieurs, des conseils d’administration, des organisations à but non lucratif et des gouvernements (rishinolan.com).
Journaliste économique pour CBC, The Globe and Mail et The Financial Post à ses débuts, M. Lakshman est un spécialiste chevronné de la communication et de la gestion de la réputation. Il a travaillé pendant plus de 30 ans avec des dirigeants d’entreprise dans des secteurs hautement réglementés, des sociétés financées par capital-risque et des entreprises privées, conseillant des cadres supérieurs et dirigeant des communications financières, de gestion du changement et de fusions-acquisitions dans plusieurs grandes organisations, dont RBC, Manuvie et Shaw Communications.
M. Lakshman a siégé et continue de siéger à plusieurs conseils d’administration et comités consultatifs dans les secteurs des médias, des arts et sans but lucratif. En plus d’être membre du conseil d’administration du Fonds Shaw-Rocket, il siège à divers conseils et comités civiques d’organismes sans but lucratif, dont la Fondation du Roi au Canada, la Fondation pour le journalisme canadien, Arts Umbrella à Vancouver, The Company Theatre à Toronto (président du conseil d’administration) et le comité des sports et des grands événements de Tourism Calgary. M. Lakshman a récemment quitté le conseil d’administration de la Walrus Foundation après 11 ans et est également l’ancien président de Hull Services, établi à Calgary, et du Toronto Business Development Centre.
Cynthia Caron Thorburn
Board Member
Board Member
Originally from Montreal, Cindy has a BA Hons. from Trinity College, University of Toronto, and a Master of Arts from the Institute of Commonwealth Studies at the University of London, England. Her professional life has focused on the retail financial services industry and she has held positions at both Toronto Dominion Asset Management and Trimark Mutual Funds. Currently, she is President of her own consulting practice, CynTactics Communications Inc., and she serves as a Vice President and Director of a privately-held family corporation.
Cindy’s volunteer work and philanthropic board appointments have centred largely on education, the arts, and the environment. In addition to many grassroots volunteer initiatives, she was Chair of the London Goodenough Association of Canada (an alumni association that grants scholarships for Canadian graduate students to live at Goodenough College, London); she served on the boards of Trinity College (Toronto), Canada’s National Ballet School, and the Association Council of Upper Canada College; and she completed a four-year term as a civic appointee to the Toronto and Region Conservation Authority. As President of her local residents’ association and in other capacities, she has supported and actively led advocacy on such environmental initiatives as Toronto’s pesticide ban, preservation of Toronto’s urban forest, and land-use of local green space. She obtained her ICD.D at the Institute of Corporate Directors in 2015.
Originaire de Montréal, Mme Caron Thorburn est titulaire d’un baccalauréat avec mention du Collège Trinity de l’Université de Toronto et d’une maîtrise de l’Institut d’études du Commonwealth de l’Université de Londres, en Angleterre. Sa carrière s’est concentrée sur le secteur des services financiers aux particuliers où elle a occupé des postes à Gestion de Placements Toronto Dominion et Trimark Mutual Funds. Elle est actuellement présidente de son propre cabinet-conseil, CynTactics Communications inc., et occupe les fonctions de vice-présidente et d’administratrice d’une société familiale privée.
Le travail bénévole de Mme Caron Thorburn et ses nominations philanthropiques au sein de conseils d’administration ont été principalement axés sur l’éducation, les arts et l’environnement. Outre de nombreuses initiatives bénévoles locales, elle a été présidente de la London Goodenough Association of Canada (une association d’anciens élèves qui accorde des bourses à des étudiants canadiens de troisième cycle pour qu’ils puissent vivre au Collège Goodenough de Londres); elle a siégé aux conseils d’administration du Collège Trinity (Toronto), de l’École nationale de ballet du Canada et du Conseil de l’Association de l’Upper Canada College; et a terminé un mandat de quatre ans en tant que représentante civique de l’Office de protection de la nature de Toronto et de la région. En tant que présidente de son association locale de résidents et à d’autres titres, elle a soutenu et activement mené des initiatives de défense de l’environnement, comme l’interdiction des pesticides à Toronto, la préservation de la forêt urbaine de Toronto et l’utilisation des espaces verts locaux. Elle a obtenu son diplôme du Programme de perfectionnement des administrateurs de l’Institut des administrateurs de sociétés en 2015.
Elizabeth Dowdeswell
Board Member
Board Member
The Honourable Elizabeth Dowdeswell is the longest-serving Lieutenant Governor of Ontario (2014-2023). She carried out thousands of constitutional and ceremonial duties and encouraged Ontarians to think deeply about their role as residents of a province and as global citizens. Building a resilient and sustainable society through inclusive economic prosperity, environmental stewardship, social cohesion and reconciliation was the focus of her mandate. She became known as Ontario’s “Storyteller-in-Chief”. Safeguarding democracy was her passion.
Ms. Dowdeswell has served the public interest at all orders of government and in the private sector. She contributed globally as Under Secretary-General of the United Nations and Executive Director of the United Nations Environment Programme. In Canada her diverse portfolios ranged from education and culture to environment and the management of complex public enquiries. She was the founding president and CEO of the Nuclear Waste Management Organization, and later the President and CEO of the Council of Canadian Academies. She has served on the boards of Canadian and international corporate and non-profit organizations.
Ms. Dowdeswell has a BSc in home economics and a teaching certificate from the University of Saskatchewan and an MSc in behavioural sciences from Utah State University. She is an Officer of the Order of Canada, a member of the Order of Ontario and is the recipient of numerous distinctions and fellowships. She holds 11 honourary doctorates.
F. Mark M. Fell
Chair
Chair
Mark M. Fell serves as the Chair of The King’s Trust Canada and is a global Trustee and Director of His Majesty the King’s flagship charity – The Prince’s Trust Group – which is one of the largest youth focused charities operating in over 20 countries.
Mark is also the Vice Chairman at RBC, responsible for delivering senior executive coverage to RBC’s Enterprise Strategic Clients. He works with complex families and their businesses providing guidance and solutions to them globally.
Mark holds a law degree from the University of Oxford (MA, Oxon), a BA (Hons) from Queen’s University and an ICD.D from the Institute of Corporate Directors at the University of Toronto Rotman School of Business. He enjoys skiing, canoe tripping in the Canadian wilderness and has a great personal interest in the visual arts. Mark has three children and lives in Toronto with his wife Dawn.
Mark M. Fell est président du conseil d’administration de la Fondation du Roi au Canada et administrateur et directeur mondial de l’organisme de bienfaisance phare de Sa Majesté le roi, The Prince’s Trust Group, l’un des plus grands organismes de bienfaisance pour les jeunes, présent dans plus de 20 pays.
Il est titulaire d’un diplôme en droit de l’Université d’Oxford (MA, Oxon), d’un baccalauréat ès arts (avec distinction) de l’Université Queen’s et d’un diplôme du Programme de perfectionnement des administrateurs de l’Institut des administrateurs de sociétés de l’École de commerce Rotman de l’Université de Toronto. Il aime le ski, le canoë dans la nature sauvage canadienne et s’intéresse beaucoup aux arts visuels. Père de trois enfants, il vit à Toronto avec son épouse, Dawn.
Greg Frankson
Board Member
Board Member
Greg Frankson is the founder and CEO of Voice Share Inc., which provides training, coaching/mentorship, and consulting services focused on transformative organizational change through inclusive leadership and effective communication. Prior to creating Voice Share in 2018, Greg was a teacher, arts educator, event producer, corporate trainer, and anti-discrimination facilitator.
Throughout his career, Greg has used his voice to create social change as an advocate, award-winning literary artist, and media commentator. Artistically, he published three poetry collections, contributed to three anthologies, edited AfriCANthology: Perspectives of Black Canadian Poets (2022), and released four full-length audio recordings, among many other achievements. He was also an on-air poetic commentator on Here and Now Toronto on CBC Radio One. In community, his leadership resulted in the overdue commemoration of Robert Sutherland, Canada’s first known university graduate of colour and first Black lawyer, at Queen’s University and across Canada. His words have been published in periodicals and poetry journals on three continents.
Greg is a former Canadian national poetry slam champion, an inaugural inductee to the VERSe Ottawa Hall of Honour, and poet laureate of the International Initiative for Mental Health Leadership. He served on the boards of Ottawa Community Immigrant Services Organization (OCISO) and Tropicana Community Services (Toronto), and currently chairs the Inclusion, Diversity, Equity and Accessibility (IDEA) Advisory Council at the Abilities Centre (Whitby, Ontario). Greg has left a lasting impact at his alma mater, Queen’s University, as its first Black student government president, former student senator and ex-officio trustee, and as a long-serving current member of the University Council. He graduated from Queen’s in 1999 with Bachelor of Arts and Bachelor of Education degrees, earned concurrently, and is a full member of the League of Canadian Poets and the Ontario College of Teachers. Greg lives in Whitby and has three daughters.
Greg Frankson est fondateur et chef de la direction de Voice Share inc., qui offre des services de formation, d’accompagnement et de mentorat, ainsi que des services de consultation axés sur la transformation organisationnelle au moyen d’un leadership inclusif et d’une communication efficace. Avant de créer Voice Share en 2018, M. Frankson a été enseignant, éducateur en arts, producteur d’événements, formateur en entreprise et animateur dans le domaine de la lutte contre la discrimination.
Tout au long de sa carrière, M. Frankson a utilisé sa voix pour créer un changement social en tant que défenseur des droits, artiste de la littérature primé et commentateur dans les médias. Sur le plan artistique, il a publié trois recueils de poésie, contribué à trois anthologies, dirigé AfriCANthology : Perspectives of Black Canadian Poets (2022) et publié quatre enregistrements audio complets, entre autres réalisations. Il a également été commentateur de poésie en direct dans l’émission Here and Now Toronto sur les ondes de CBC Radio One. Dans la sphère communautaire, son leadership a permis de commémorer, avec un retard considérable, Robert Sutherland, le premier diplômé universitaire de couleur connu au Canada et le premier avocat noir, à l’Université Queen’s et dans tout le Canada. Ses écrits ont été publiés dans des périodiques et des revues de poésie sur trois continents.
M. Frankson est ancien champion canadien de slam, membre inaugural du Hall d’honneur de VERSe Ottawa et poète lauréat de l’Initiative internationale pour le leadership en santé mentale. Il a siégé aux conseils d’administration de l’Organisme communautaire des services aux immigrants d’Ottawa (OCISO) et de Tropicana Community Services (Toronto), et préside actuellement le conseil consultatif Inclusion, Diversité, Équité et Accessibilité (IDEA) de l’Abilities Centre (Whitby, Ontario). M. Frankson a laissé une empreinte durable sur son alma mater, l’Université Queen’s, en tant que premier président noir du conseil étudiant, ancien sénateur étudiant et administrateur d’office, et en tant que membre de longue date du conseil universitaire. Il a obtenu un baccalauréat ès arts et un baccalauréat en éducation de l’Université Queen’s en 1999, qu’il a réalisés simultanément, et est membre à part entière de la Ligue des poètes canadiens et de l’Ordre des enseignantes et des enseignants de l’Ontario. M. Frankson vit à Whitby avec ses trois filles.
Janine Windolph
Board Member
Board Member
Janine is a Saskatchewan-based filmmaker and Interdisciplinary artist and storyteller. She is the Associate Director of Indigenous Arts at the Banff Centre for Arts and Creativity and was previously the Curator of Community Engagement at the MacKenzie Art Gallery in Regina, Saskatchewan. Janine’s filmography includes roles as producer, director, narrator, writer and/or editor. She directed ‘Stories Are In Our Bones’; ‘Lifegivers: Honoring Our Elders and Children’; ‘The Land of Rock and Gold’; and ‘Ayapiyâhk ôma niyanân (Only us, we are here at home)’.
She produced From Up North and provided production support and was a storyteller for The Beacon Project: Stories of Qu’Appelle Valley. Janine was a co-producer for RIIS Media Project Inc and co-directed RIIS from Amnesia: Recovering the Lost Legacies that explores the history of the Regina Indian Industrial School (RIIS). This led to the formation of RIIS Commemorative Association, Inc. and as president, Janine helped the organization achieve municipal and provincial heritage designation. Janine has volunteered for Saskatchewan Filmpool Cooperative, mispon: A Celebration of Indigenous Filmmaking, Common Weal, and Reconciliation Regina.
She is currently providing production support to the Buffalo Mountain Video Project that is part of homeschooling for her two teenage sons.
Mme Windolph est cinéaste, artiste interdisciplinaire et conteuse. Elle vit en Saskatchewan. Elle est directrice associée des arts autochtones au Banff Centre for Arts and Creativity et a été conservatrice de l’engagement communautaire à la Mackenzie Art Gallery de Regina, en Saskatchewan. Mme Windolph a joué des rôles de productrice, de réalisatrice, de narratrice, d’écrivaine ou de monteuse dans plusieurs films. Elle a réalisé Stories Are In Our Bones, Lifegivers: Honoring Our Elders and Children, The Land of Rock and Gold et Ayapiyâhk ôma niyanân (Only us, we are here at home).
Elle a produit From Up North et apporté son soutien à la production et comme conteuse dans le cadre du Beacon Project : Stories of Qu’Appelle Valley. Mme Windolph a été coproductrice pour RIIS Media Project Inc et a coréalisé RIIS from Amnesia : Recovering the Lost Legacies, qui explore l’histoire du pensionnat autochtone de l’École industrielle de Regina (RIIS). Cela a mené à la création de la RIIS Commemorative qui, sous la présidence de Mme Windolph, a obtenu la désignation de patrimoine municipal et provincial. Janine a été bénévole pour la Saskatchewan Filmpool Cooperative, mispon : A Celebration of Indigenous Filmmaking, Common Weal et Reconciliation Regina.
Elle apporte actuellement son soutien à la production du Buffalo Mountain Video Project, qui s’inscrit dans le cadre de l’enseignement à domicile de ses deux fils adolescents.
Laurel C. Broten
Board Member
Board Member
Laurel is currently CEO of Invest in Canada, Canada’s national investment attraction and promotion corporation. From 2015 to 2022, Laurel was the President and CEO of Nova Scotia Business Inc. From 2013-2015, Laurel was President and CEO of Broten Public Policy International Inc., providing strategic advice on complex public policy challenges, change management and government transformation, including conducting a comprehensive review of Nova Scotia’s taxes and regulations.
From 2003-2013, Laurel served in the Government of Ontario, including as Minister of Education, Minister of Children and Youth Services, Minister of the Environment, Minister of Intergovernmental Affairs, Minister Responsible for Women’s Issues, Vice-chair of Treasury Board/Management Board, and Parliamentary Assistant to the Premier, to the Minister of Health and Long-term Care, and to the Minister of Energy.
Laurel graduated with distinction with her Juris Doctor from the University of Western Ontario; clerked at the Supreme Court of Canada for Madam Justice L’Heureux-Dubé; and practiced as a commercial and civil litigation lawyer until her election to government in 2003.
Mme Broten est actuellement présidente-directrice générale d’Investir au Canada, une société nationale canadienne chargée d’attirer et de promouvoir les investissements. De 2015 à 2022, elle a été présidente et directrice générale de Nova Scotia Business inc. après avoir été, de 2013 à 2015, présidente et directrice générale de Broten Public Policy International inc., où elle a fourni des conseils stratégiques sur des défis complexes en matière de politique publique, de gestion du changement et de transformation gouvernementale, notamment en menant un examen complet des politiques fiscales et réglementaires de la Nouvelle-Écosse.
De 2003 à 2013, Mme Broten a occupé plusieurs fonctions au sein du gouvernement de l’Ontario, où elle a notamment été ministre de l’Éducation, ministre des Services à l’enfance et à la jeunesse, ministre de l’Environnement, ministre des Affaires intergouvernementales, ministre déléguée à la Condition féminine, vice-présidente du Conseil du Trésor/Conseil de gestion et adjointe parlementaire du premier ministre, du ministre de la Santé et des Soins de longue durée et du ministre de l’Énergie.
Mme Broten a obtenu son diplôme de Juris Doctor avec distinction de l’Université Western Ontario; elle a été greffière à la Cour suprême du Canada pour madame la Juge L’Heureux-Dubé et exercé en tant qu’avocate spécialisée dans les litiges commerciaux et civils jusqu’à son élection au gouvernement de l’Ontario en 2003.
Tania Carnegie
Board Member
Board Member
Tania is the Global Lead for Private Equity and Asset Management for KPMG IMPACT, a global Centre for Excellence that brings together professionals and subject matter experts from across KPMG’s global organization to support the delivery of the UN Sustainable Development Goals (SDGs).
An experienced and recognized leader in impact investing and ESG, Tania advises clients on strategies that integrate social & environmental factors into decisions that create long-term value.Tania has contributed to key sector-building initiatives including serving as a member of Canada’s National Advisory Board to the G8 Social Impact Investment Taskforce, and the Government of Canada’s Steering Group that drafted a national social innovation & social finance strategy. She also leads KPMG’s relationship with FCLTGlobal.
Before assuming her international role, Tania created and led KPMG Canada’s social impact strategy as the firm’s first Chief Impact Officer and spent a decade leading engagements for corporate and financial services clients in the operations improvement, risk management & governance practices.
Active in her community, Tania is Chair of the TELUS Friendly Future Foundation, and a Director of The King’s Trust Canada, Business/Arts, and The Lieutenant Governor of Ontario’s Service Fund.
In recognition of her community service, Tania has been awarded The Sovereign’s Medal for Volunteers, and The Queen’s Diamond Jubilee Medal. For over a decade, Tania was a Member of the Royal Household at Buckingham Palace, serving as Lady in Waiting to HRH The Countess of Wessex, responsible for her Canadian patronages, communications, and annual multi-city visits. In The Queen’s 2019 New Year’s Honours List, Tania was appointed a Member of The Royal Victorian Order (MVO), Her Majesty’s personal Order of Knighthood for exceptional service to the Royal Family.
Tania is a Chartered Professional Accountant and completed her MBA at the Rotman School of Management, and her Bachelor of Science at Western University.
Tania Carnegie est responsable mondiale des fonds de capital-investissement et de la gestion d’actifs chez KPMG IMPACT, un centre d’excellence mondial qui regroupe des professionnels et des experts de l’ensemble de l’organisation mondiale de KPMG pour soutenir la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) des Nations unies.
Dirigeante expérimentée et reconnue dans le domaine de l’investissement d’impact et des critères ESG, Mme Carnegie conseille ses clients sur les stratégies qui intègrent les facteurs sociaux et environnementaux dans des décisions qui créent de la valeur à long terme. Elle a contribué à des initiatives importantes de développement sectoriel, notamment en tant que membre du Conseil consultatif national du Canada auprès du Groupe de travail du G8 sur l’investissement à impact social et du Groupe directeur du gouvernement du Canada, qui a rédigé une stratégie nationale d’innovation sociale et de finance sociale. Elle dirige également les relations de KPMG avec FCLTGlobal.
Avant d’assumer son rôle à l’international, Mme Carnegie a créé et dirigé la stratégie d’impact social de KPMG Canada en tant que première directrice de l’impact de l’entreprise et passé une décennie à diriger des missions pour des clients du secteur des services financiers et des entreprises dans les domaines de l’amélioration des opérations, de la gestion des risques et des pratiques de gouvernance.
Active dans sa communauté, elle est présidente de la Fondation TELUS pour un futur meilleur et administratrice de la Fondation du Roi au Canada, Affaires/Arts, et du Fonds de service de la lieutenante-gouverneure de l’Ontario.
En reconnaissance de son service communautaire, Mme Carnegie a reçu la Médaille du souverain pour les bénévoles et la Médaille du jubilé de diamant de la reine. Pendant plus de dix ans, elle a été membre de la Maison royale au palais de Buckingham, en tant que dame d’honneur de Son Altesse Royale la comtesse de Wessex, responsable de ses activités de mécénat au Canada, de ses communications et de ses visites annuelles dans plusieurs villes. Figurant dans la liste des honneurs du Nouvel An de la reine en 2019, Mme Carnegie a été nommée membre de l’Ordre royal de Victoria (MVO), ordre personnel de chevalerie de Sa Majesté pour services exceptionnels rendus à la famille royale.
Mme Carnegie est comptable professionnelle agréée et a obtenu un MBA de l’École de commerce Rotman, ainsi qu’un baccalauréat en sciences
The Hon. Hilary M. Weston
Chair Emerita
Chair Emerita